vrijdag 19 mei 2017

M.a.w: Hebberig

"In welke winkel zou jij het liefst 10 minuten gratis willen shoppen?", roept H vanuit de keuken. Ik trek mijn wenkbrauwen op. Waar komt dat opeens vandaan?
"Staat op 't labeltje van 't theezakje", verduidelijkt H als hij een mok dampende thee voor me neerzet. O ja, daar staan tegenwoordig de vreemdste vragen op. "Wat zou je doen als je voor één dag van geslacht zou mogen veranderen?" is er ook zo eentje. Als vrouw weet ik dat wel: staande plassen zoals een man. Dat lijkt me nou zo makkelijk.
Maar goed, ik mag 10 hele minuten gratis winkelen. Niet dat dat ooit zal gaan gebeuren natuurlijk, al hebben ze aan mij wel een voordelige. Ik ben namelijk helemaal niet prijsbewust. Ik doe al mijn boodschappen in één keer bij mijn vaste supermarkt zonder vantevoren reclamefolders uit te pluizen. En ook bij grotere dingen zoek ik niet eerst stad en land en het internet af om het zo goedkoop mogelijk te kunnen kopen.
Maar oké, waar ga ik als een razende inslaan en dan zonder te betalen langs de kassa? Iets als een Media Markt denk ik, daar kan ik vast wel wat leuke dingen vinden. Of, reizen inslaan bij een reisbureau, mag dat ook? Nee wacht, ik ga naar een makelaar! Tja, er stond niet op het theelabeltje dat dat niet mocht. Haha, ze zullen nog spijt krijgen, ik ben een dure!
Ondertussen is H de vraag allang weer vergeten. En ik bedenk hoe hebberig een mens kan worden van het woord 'gratis' ...

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen